Kick-off Netwerk Religieus Erfgoed 17 september

09 september 2020

Kick-off Netwerk Religieus Erfgoed

Op 17 september gaat het Netwerk Religieus Erfgoed van start. Het netwerk wil academici, kerken, musea, seculiere kerkstichtingen en overheden met elkaar in gesprek brengen en een nieuwe generatie interesseren voor het belangrijke thema van religieus erfgoed. De komende twee jaar worden door heel Nederland workshops, stages en een summerschool georganiseerd om onderwijs, praktijk en onderzoek met elkaar te verbinden.

Online kick-off meeting

Op 17 september 2020 vindt tussen 12:00 en 13:00 de online kick-off meeting plaats waarmee het Netwerk officieel van start gaat met presentaties en discussies. Studenten en geïnteresseerden uit heel Nederland zijn van harte uitgenodigd om kennis te maken met het Netwerk en meer te horen over de workshops en andere activiteiten. Aanmelden voor de kick-off meeting (alsmede voor de workshops) kan via deze link. In geval van vragen kunt u contact opnemen met projectcoördinator dr. Jacobine Gelderloos.

Opgericht door:

Het Netwerk Religieus Erfgoed is opgericht door het Centrum voor Religie en Erfgoed van de Rijksuniversiteit Groningen, samen met vooraanstaande (inter)nationale partnerorganisaties, universiteiten en hogescholen.

Netwerk Religieus Erfgoed

De volgende organisaties vertegenwoordigd:

• Centre for Religion and Heritage - Rijksuniversiteit Groningen (Penvoerder)
  • Amsterdam Centre for the History and Heritage of Protestantism - Vrije Universiteit
  • Reinwardt Academie (Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten)
  • Meertens Instituut
  • Institute for Religious and Liturgical Studies