Excursies

Op pad met Groninger Kerken

Ontdek de rijke geschiedenis en architecturale pracht van de Groninger Kerken door deel te nemen aan onze boeiende excursies. Een paar keer per jaar leiden we enthousiaste bezoekers langs de betoverende kerken in onze regio. Laat je onderdompelen in de verhalen die deze eeuwenoude gebouwen te vertellen hebben en ervaar de unieke charme van elke kerk. Een reis door tijd en cultuur, verweven met de levendige geschiedenis van Groningen.

Vr 12 april | Orgelexcursie UITVERKOCHT (u wordt op een wachtlijst geplaatst)
Za 29 juni | Zomerexcursie UITVERKOCHT (u wordt op een wachtlijst geplaatst)
Wo 3 juli | Zomerexcursie UITVERKOCHT (u wordt op een wachtlijst geplaatst)
Wo 10 juli | Zomerexcursie UITVERKOCHT (u wordt op een wachtlijst geplaatst)
Wo 17 juli | Zomerexcursie UITVERKOCHT (u wordt op een wachtlijst geplaatst)
Wo 24 juli | Zomerexcursie UITVERKOCHT (u wordt op een wachtlijst geplaatst)

Scrol verder voor meer informatie en aanmeldformulieren.

Orgelexcursie 2024 UITVERKOCHT

Aanmelden is niet meer mogelijk.

Vrijdag 12 april 10.00-17.15 uur We reizen terug in de tijd langs de orgels in een aantal kerken van het Oldambt. We maken kennis met de orgels van de orgelbouwers Hardorff (orgel uit 1857), Freytag (orgel uit 1808), Wenthin (orgel uit 1787) en Amoor (orgel uit 1733). Het is een dagvullende excursie waarbij we niet alleen de orgels gaan bekijken, maar ook zeker gaan beluisteren.

KOSTEN
Met de bus | opstaplocatie Station Groningen
Standaard € 40,- p.p.*
Vrijwilligers en donateurs € 32,- p.p.*
Eigen vervoer
Niet van toepassing

*Exclusief lunch. De kosten voor de lunch zullen rond de € 15,-/20,- per persoon liggen.

Zomerexcursies 2024

De Zomerexcursie is inmiddels volledig uitverkocht. U kunt zich nog aanmelden, u wordt dan op een wachtlijst geplaatst.

Zaterdag 29 juni, woensdag 3, 10, 17 & 24 juli 08.00-20.00 uur
De kerken van de zomertochten van 2024 bevinden zich in Kreis Ammerland, een deel van de regio Oldenburger Land. Kreis Ammerland ligt pal ten noordwesten van de stad Oldenburg. De naam Ammerland vindt zijn oorsprong in een oud woord dat ‘moerassig gebied’ betekent. Het landschap is laaggelegen en bestaat uit vennen en moerassen. Veel windmolens zijn hier te vinden, die nodig zijn voor de afvoer van overtollig water. Sinds de late middeleeuwen maakt dit gebied deel uit van het graafschap Oldenburg en fungeerde het als bufferzone tussen Oldenburg en de weerbaarheid van de Oostfriezen. De meeste oude dorpen zijn hier ontstaan op de diluviale ruggen in het moerasgebied.

KOSTEN*
Met de bus
Opstaplocatie: Station Groningen
Standaard € 40,- p.p.
Vrijwilligers & donateurs € 32,- p.p.

* Exclusief koffie, lunch en Ostfriesentee. De kosten hiervoor zullen naar schatting rond de € 50,- per persoon bedragen en dienen ter plaatse contant te worden voldaan.

Word donateur