Overdracht kerk Nieuwolda naar SOGK

01 september 2020

Overdracht kerk Nieuwolda naar SOGK

Op vrijdag 11 september a.s. draagt de Protestantse Gemeente “De Dollert” de kerk te Nieuwolda over aan de Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK). Met deze overdracht heeft de SOGK 94 kerken, twee synagogen, 57 kerkhoven/begraafplaatsen en negen (vrijstaande) torens in haar bezit. De overdracht zou oorspronkelijk al plaatsvinden in april jl. maar moest uitgesteld worden i.v.m. de coronacrisis. Ook nu wordt dit een overdracht in aangepaste (besloten) vorm, dit om de coronamaatregelen te volgen. Na de overdracht gaat een Plaatselijke commissie, een groep lokale vrijwilligers aan de slag met de kerk.

Van uitstel komt geen afstel

De overdracht zou oorspronkelijk al plaatsvinden in april, maar moest uitgesteld worden in verband met de coronacrisis. Ook nu wordt dit een overdracht in aangepaste (besloten) vorm, dit om de coronamaatregelen te volgen. Na de overdracht gaat een plaatselijke commissie, een groep lokale vrijwilligers, aan de slag met de kerk.

Streekblad - 1 september 2020

Zondagse diensten eens per maand

De Protestantse gemeente De Dollert gebruikt de kerk tot nu toe hoofdzakelijk voor het houden van de zondagse diensten eens per maand.