Hannes Minnaar in de Der Aa-kerk

05 juni 2020

Radio 4

Op donderdag 4 juni was Hannes Minnaar te horen en te zien op NPO4 - Podium - Hans Haffmans

Hannes Minnaar speelt Goldbergvariaties in zes grote stadskerken

Zes grote stadskerken slaan de handen ineen en werken samen met niemand minder dan meesterpianist Hannes Minnaar om weer live muziek te presenteren. Met dit gezamenlijke initiatief markeren zes iconische monumenten in Zwolle, Amsterdam, Breda, Naarden, Rotterdam en Groningen het einde van een lange periode van stilte. De muziekkeuze past bij de iconische monumenten: de Goldbergvariaties van Johann Sebastian Bach. Dit project is (mede) mogelijk gemaakt door het Fonds Podiumkunsten.
(NB: De kaartverkoop voor het concert op 11 juli in Groningen start binnenkort)

Kaartverkoop concert Groningen

De kaartverkoop voor het concert van zaterdag 11 juli 2020 om 20.00 uur in de Der Aa-kerk start binnenkort en loopt via de Stichting Oude Groninger Kerken.

Bach en Daan Manneke

Dit 80 minuten durende meesterwerk is een van de meest fascinerende en veeleisende stukken uit het klavierrepertoire. In 30 variaties wisselen levenskracht, reflectie en virtuoze componeer- en speeltechnieken elkaar af. Als tot slot het thema opnieuw klinkt, heeft de luisteraar een louterende reis afgelegd en beluister je deze aria met andere oren. De Goldbergvariaties worden voorafgegaan door een speciaal voor deze concertreeks gecomponeerd stuk van Daan Manneke, ’Gedanken zu Bach’.

Website Hannes Minnaar

Normaal gesproken vinden er in de grootste rijksmonumenten van ons land concerten plaats voor honderden mensen tegelijkertijd. Nu is het aantal bezoekers, vanwege corona, beperkt tot 100 bezoekers per concert. Met dat aantal mensen in zo’n immense ruimte is een ultieme en unieke beleving gegarandeerd. De tour start op 1 juli in Academiehuis de Grote Kerk in Zwolle. Daarna volgen de Westerkerk in Amsterdam, de Grote Kerk Breda, de Grote Kerk Naarden, de Laurenskerk in Rotterdam en sluit af op 11 juli in de Der Aa-kerk in Groningen. De kaartverkoop voor het concert in Groningen start binnenkort.