Kerk van Termunten krijgt een informatiepunt

07 april 2020

Kerk van Termunten krijgt een informatiepunt

De eeuwenoude Uruskerk in Termunten is twee jaar lang flink onder handen genomen. Stichting Oude Groninger Kerken moet alleen de puntjes nog op de i zetten, dan is het gebedshuis weer ouderwets nieuw. (Patriecia Kolthof - DvhN - 7 april 2020)

Vlammen, oorlog en overstromingen

De Uruskerk in Termunten is een kruiskerk met een rijke geschiedenis. Door de ligging aan de Eems zijn de kerk en het gebied eromheen in de loop van de eeuwen getroffen door stormvloeden en oorlogshandelingen. Zo ging tijdens de Tweede Wereldoorlog het complete interieur in vlammen op.

Artikel DvhN - Patriecia Kolthof

Grootse entree

„In zo’n prachtige kerk als dit past een grootse entree”, zegt Christiaan Velvis van Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK). Het poetsen van de deuren is verboden. Het is de bedoeling dat ze langzaam verkleuren.