Topjaar voor Groninger Kerken

09 februari 2020

Topjaar voor Groninger Kerken

Erfgoedpartners spreekt van een topjaar omdat musea grote concurrentie ondervinden bij het trekken van toeristen. Of de warmte een rol speelde bij het museumbezoek durft de organisatie niet te zeggen. ,,Volgens het ene museum wel en het andere niet’’, zegt Thea Pol. In totaal noteerden de musea ruim 900.000 bezoekers tegen 815.000 in 2018. Op de jubileumactie van de stichting Oude Groninger Kerken kwam nog eens een record aantal van 65.000 mensen af.

Bezoekcijfers via Erfgoedpartners 2019

De 48 musea in de provincie Groningen trokken vorig jaar samen zo’n 10 procent meer bezoekers dan in 2018. Dat meldt Erfgoedpartners, de koepel van erfgoedinstellingen

DvhN - 7 februari 2020

Behalve musea weten ook kerken van de Stichting Oude Groninger Kerken belangstelling te trekken. De stichting tekent aan dat ‘dat meer dan 65.000 belangstellenden de kerken bezochten naar aanleiding van de jubileumcampagne ’50 kerken open!’. Ook kwamen veel mensen af op de theatervoorstellingen in de kerken in het kader van ‘Veur Aaltied’, die nagenoeg uitverkocht waren.