Laatste Vertelwandeling

25 september 2019

Laatste Vertelwandeling

Op zaterdag 5 oktober organiseert Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK) met medewerking van vertellers van Mien Westerkwartier nog een laatste ‘Vertelwandeling’. Drie vertellers vertellen over ‘Gebeurtenissen in het Westerkwartier’. Zij doen dit op twee locaties en onderweg. Deze twee locaties zijn: de molen van Niebert, Molenweg 62 en de kerk van Nuis, Nieuweweg 29. De wandelingen worden georganiseerd in het kader van de expositie Natuurlijk licht met werk van fotograaf Omke Oudeman. Omke Oudeman was onlosmakelijk verbonden met Mien Westerkwartier als man van het eerste uur en als fotograaf.

Hoe dan?

De startplaats en starttijd voor de wandelaars is de parkeerplaats bij Museum ’t Rieuw, Oudeweg 17 Nuis om 14.00 uur (verzamelen om 13.45 uur parkeerplaats). De wandelaars kunnen ook een ‘enkele reis’ wandelen en met de Jan Plezier van of naar Niebert worden gebracht. Vertrek naar Niebert met Jan Plezier om circa 14.30 uur vanaf ‘t Rieuw. De afstand van ’t Rieuw naar de molen in Niebert is ruim 2 kilometer. De Vertelwandeling kan ook helemaal per Jan Plezier worden gemaakt. Om circa 16.15 uur wordt het laatste verhaal verteld in de kerk van Nuis waar de wandelaars en de passagiers van de Jan Pleizier dan verzameld zijn. De kosten voor de Vertelwandeling zijn € 2,50 en dit bedrag kan ter plekke worden voldaan.

Aanmelden Vertelwandeling

Laatste weekend expositie

Het weekend van 5 en 6 oktober is tevens de laatste mogelijkheid het geëxposeerde werk van 14.00 – 17.00 uur te bekijken op drie locaties in Nuis (Westerkwartier). Dit zijn: Museum 't.Rieuw, de Coendersborg en de kerk Nuis aan de Nieuweweg 29 De Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK) bestaat dit jaar 50 jaar. De expositie Natuurlijk licht is een van de jubileumactiviteiten van de SOGK.