Tweede druk De kerk als tijdmachine

23 april 2019

Tweede druk De kerk als tijdmachine

Begin december rolde de eerste druk van het educatieve prentenboek ‘De kerk als tijdmachine’ van de Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK) en WBOOKS van de persen. Hierin wordt de rijke historie van dit unieke cultuurhistorische erfgoed ontrafeld. Vanwege het grote succes van de publicatie, waar zelfs respons op kwam vanuit andere Europese landen, volgt op 29 april een tweede druk.

Friesch Dagblad

De prenten met de begeleidende teksten bieden een toegankelijke introductie in de cultuurhistorie van het noordelijk kustgebied. Hillenga heeft zijn tekstbrokjes gericht op jongeren vanaf een jaar of tien, maar ze zijn boeiend voor ieder die het leuk vindt verrast te worden door een onverwacht historisch feitje.
Jan Auke Brink in het Friesch Dagblad

Trouw

Een beeldend kunstenaar en een cultuurhistoricus maakten ‘De kerk als tijdmachine’. Het is bedoeld voor de jongste lezers onder ons, maar zoals bij elk goed prentenboek kunnen ook volwassenen hun ogen uitkijken. De tekeningen zijn groots in de details. Een kat in een kerkportaal, een monnik die een boek leest en een rijk uitgevoerd orgel. Door al die visuele kwinkslagen komen lang vervolgen tijden als vanzelfsprekend dichterbij. De teksten zijn soms bijna ronkend, als in een spannend jongensboek.
Stijn Fens in TROUW