Kerstwandeling 2019 - Italianen in Groningen

06 december 2019

Kerstwandeling - Italianen in Groningen - tweede kerstdag 2019

Op tweede kerstdag donderdag 26 december organiseert Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK) voor de negende keer een begeleide kerstwandeling door de stad Groningen. Deze middag wandelt u onder leiding van een deskundige gids door de binnenstad van Groningen in kersttooi. Het programma start om 14.00 uur in de remonstrantse kerk, het kantoor van de SOGK met een korte inleiding gevolgd door de wandeling en we sluiten de middag hier ook weer af met een kort kerstconcert.

Thema en meer

Het thema van de wandeling is dit jaar: Italianen in Groningen Een van de aanleidingen vormt het overlijden van de architect Alessandro Mendini, architect van het Groninger Museum, en de Monteverdidag die de SOGK in februari 2020 organiseert. En misschien weet u het niet, maar de stad Groningen wordt ook wel de meest Italiaanse stad boven de Alpen genoemd… Of dat terecht is? We hopen het tijdens deze wandeling te ontdekken.

Na de korte inleiding vertrekken de wandelaars met gids voor de kerstwandeling door Groningen. Circa 15.45 zijn de wandelaars terug in de remonstrantse kerk waar de warme chocolademelk en de glühwein dan klaar staan. Om 16.15 uur begin het drie kwartier durende kerst(barok)concert Dit concert kan ook apart bezocht worden. Het concert wordt uitgevoerd door Barokensemble (instrumentaal) van VRIJDAG o.l.v. Tim Veldman en Gli Limoncelli (zang) o.l.v. Jankees Braaksma. Op het programma staat, hoe kan het ook anders, veel Italiaanse barokmuziek in diverse bezettingen.

De details

Datum: tweede kerstdag donderdag 26 december 2019
Kerk open 13.30 uur - Remonstrantse kerk - Coehoornsingel 14 Groningen
Aanvang programma: 14.00 uur
Einde wandeling: 15.45 uur remonstrantse kerk 15.45 - 16.15 uur;
Tijd voor een hapje en een drankje Start concert: 16.15 uur
Einde programma: 17.00 uur
Prijs (inclusief concert): € 8,75 (donateurs SOGK € 7,00)

Opgave en meer

Opgave: info@groningerkerken.nl of 050-3123569
Opgeven kan t/m vrijdag 20 december. En denk erom: de wandeling zit ieder jaar vol, tijdig opgeven is handig!

NB: Het concert kan ook apart bezocht worden; de toegangsprijs bedraagt dan € 6,-.
En SOGK-donateurs betalen dan slechts € 4,80