Rondleidingen en lezing - De Afscheiding

30 januari 2019

Tijdens de rondleiding en lezing in Ulrum gaat u terug naar 1834. U voelt dan hoe dapper De Cock en zijn aanhangers waren. En hoe belangrijk voor de Nederlandse geschiedenis.

Met een roman terug in de tijd

In 2018 verscheen de roman De Afscheiding van Marcel de Jong. Het is een meeslepend verhaal over de kerkstrijd in 1834 die totaal uit de hand liep. Een bizarre geschiedenis over de strijd tussen een strenggelovig volk en een liberale elite. Een strijd tussen arm en rijk, tussen kerk en staat. Maar het verhaal gaat ook over nu. Het laat je nadenken over de vrijheid van meningsuiting, godsdienst en onderwijs.

Lees hier meer

De details

De kosten bedragen € 15. Donateurs van de Stichting Oude Groninger Kerken krijgen een korting en betalen € 12,50. Na afloop is het boek te koop en signeert de auteur.

De kosten dient u vooraf te betalen via rekening: NL56 TRIO 0338 8527 19 – onder vermelding van ‘rondleiding Ulrum” en de datum.

Rondleidingen staan gepland op de volgende zaterdagen, altijd om 14.30 uur: 16 februari, 16 maart, 20 april, 25 mei, 13 juli en 17 augustus 2019