Sebastiaankerk valt in de prijzen

13 juni 2018

Sebastiaankerk valt in de prijzen

Minister Van Engelshoven (OCW) trekt dit jaar €34 miljoen extra uit voor het restaureren van (grote) rijksmonumenten, voor restauratie en groot onderhoud van molens en voor de restauratie van mobiele erfgoederen. De kerk van Bierum krijgt hiervan een bedrag van €177.835,- voor de restauratie van het ex- en interieur. Deze kerk in Bierum die sinds 2014 eigendom is van de Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK), is het enige monument in Groningen dat geld krijgt uit Den Haag. De Sebastiaankerk is een opvallende verschijning in het Groningerland mede door de grote steunbeer.
230.000 Euro voor restauratie Sebastiaankerk Bierum

Weldoenster in bres voor Sebastiaankerk

Niet alleen ‘DenHaag’ trekt de knip voor de restauratie van de middeleeuwse Sebastiaankerk in Bierum. Een anonieme weldoenster past het laatste geld bij. De Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK) begint na de zomervakantie met de restauratie. Uiterlijk halverwege volgend jaar is het kerkje hersteld in oude middeleeuwse luister, zegt Jur Bekooy, bouwkundige bij de stichting.
Artikel DvhN - Erik van der Veen - 15 juni 2018