Kerkhof Wittewierum tot nader order gesloten

02 oktober 2018

Bij de eerste herfststorm van vorige week zijn grote takken uit de bomen van het kerkhof van Wittewierum gevallen. De al bestaande plannen voor dit kerkhof zijn hierdoor in een stroomversnelling geraakt. Omdat het kerkhof veel gebruikt wordt door wandelaars en fietsers en heeft dit de eigenaar van het kerkhof. Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK) doen besluiten het per direct te sluiten voor publiek. Dit om gevaarlijke situaties te voorkomen.
Kerkhof Wittewierum voorlopig verboden toegang

RTVNoord - dinsdag 2 oktober 2018

Het kerkhof van Wittewierum is voorlopig niet meer toegankelijk voor het publiek. Door de storm zijn vorige week grote takken uit de bomen op de begraafplaats gevallen en dat zorgt voor een gevaarlijke situatie. Eigenaar Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK) heeft daarom de toegang gesloten. Fietsers en voetgangers kunnen dus niet langer over het kerkhof.
Kerkhof Wittewierum per direct afgesloten voor publiek (update)