ODE Voorjaar 2024

04 maart 2024
ODE

ODE voorjaar 2024

De vele oude kerken die onze provincie rijk is, zijn niet alleen indrukwekkende, historische gebouwen. Het zijn vanouds ook plaatsen van ontmoeting, bezieling en bezinning. Onder de noemer Ode geven Groninger Kerken en SPOT Groningen samen met de regionale gemeenschap opnieuw invulling aan die ontmoeting met kleinschalige concertseries. Dit voorjaar vindt de zesde editie plaats, waarbij je (opnieuw) kunt genieten van de allerbeste singer-songwriters en bloedmooie klassieke muziek in een van onze sfeervolle Groninger kerken.

Erik Bosgraaf | Parels uit de late middeleeuwen

De uit het noorden afkomstige blokfluitist Erik Bosgraaf heeft speciaal voor Ode een bijzonder programma samengesteld. Met Nicolas Achten (stem, luit en gotische harp) en Vincent Kibildis (gotische harp) duikt hij in de late middeleeuwen.

Je hoort werk van de vijftiende-eeuwse componisten Gilles Binchois, Guilaume Du Fay en Antoine Busnois, muziek die perfect tot uiting komt in de sfeervolle Groningse middeleeuwse kerken.

ODE Erik Bosgraaf

Wanneer en waar?

+ vr 12 april, 20.00 uur | Kerk Meedhuizen, Hoofdstraat 6
+ za 13 april, 20.00 uur | Kerk Vierhuizen, Hoofdstraat 26
+ zo 14 april, 15.00 uur | Kerk Leermens, Kerkpad 7

ODE wouter hamel

Wouter Hamel

Een decennium nadat hij met zijn succesalbums Hamel en Nobody’s Tune zijn muzikale stempels drukte in het gebied waar jazz en pop elkaar ontmoeten, keert @wouterhamel terug naar zijn muzikale oerbron. In de Ode-serie speelt hij liedjes uit zijn gehele repertoire, vanaf zijn debuutalbum Hamel (2007) tot en met zijn meest recente album Little Torch (2022).

Wanneer en waar?

+ vr 19 april, 20.00 uur | Kerk Nieuwolda, Cremerstraat 14