SOGK in uitzending ‘Roderick zoekt licht’

12 april 2021

'Nieuwe lente voor oude kerken'

Begin maart zijn er in drie van onze kerken opnames gemaakt voor het KRO-NCRV programma 'Roderick zoekt licht'. Het thema was 'herbestemming van de kerk' en daar konden wij natuurlijk als geen ander over meepraten.

De aflevering is inmiddels uitgezonden (zaterdag 10 april) en geeft een inkijkje in onze kleurrijke en veelzijdige stichting. In de aflevering vertelt SOGK directeur Patty Wageman over ons gedachtegoed en over de doorbestemmingsmogelijkheden in de AKerk.

Garmerwolde

Vervolgens is het woord aan onze collega’s in Garmerwolde. Bouwkundige Christiaan Velvis gaat uitgebreid in op de geschiedenis en de restauraties van de kerk. Inge Basteleur, projectleider educatie, neemt Roderick en de kijker mee de toren in. Hier huisvest een spectaculair educatieprogramma gericht op kinderen en je wordt verrast door de architectuur in de oude toren.

Klein Wetsinge

Exploitant Nicolaas Geenen en bouwkundige Jur Bekooy sluiten af in de kerk in Klein Wetsinge. Hoe is de herbestemming tot stand gekomen en wat is er nu allemaal te beleven in deze kerk?

Uitzending gemist?

Uitzending gemist en wil je deze terugkijken?

Hele uitzending terugkijken