Van Os & de Vos - UITVERKOCHT

17 oktober 2023

Duo van Os & de Vos geven lezing over 'Het verlangen naar het paradijs'

Samen met gastprogrammeur Geert Lameris presenteert Groninger Kerken ‘Het verlangen naar het paradijs’, een lezing door Henk van Os en Marjoleine de Vos. Op zondag 12 november a.s. laten zij hun licht schijnen over dit onderwerp in de kerk van Garmerwolde.

Verlangen naar een paradijs kan niet zonder beeld. Door de eeuwen heen hebben kunstenaars dit verlangen naar het paradijs op verschillende manieren tot uitdrukking te laten komen. Henk van Os, kunsthistoricus, oud-directeur Rijksmuseum, emeritus hoogleraar aan de RUG en UVA houdt zich al zijn hele leven bezig met schilderkunst die aan dit verlangen vorm geeft. Marjoleine de Vos, columniste NRC en dichter, weet hier als geen ander woorden aan te geven in haar boeken en columns. Samen vormen zij daarom een prachtige combinatie om ons mee te nemen naar ons eigen denkbeeldige paradijs.

Het duo trad eerder al meerdere keren met succes op in verschillende Groninger Kerken. Samen met de stichting stonden ze aan de wieg van het festival Terug naar het begin dat voor het eerst in 2008 plaatsvond. Kortom, reden genoeg om ze uit te nodigen voor nog een lezing.

Het beloofd een mooie middag te worden in de kerk van Garmerwolde!

·Datum: Zondag 12 november 2023

·Locatie: Kerk Garmerwolde, Dorpsweg 69 in Garmerwolde

·Aanvang: De deuren openen om 15.00 uur met ontvangst met koffie & thee

·Optreden:15.30 uur – 16.45 uur

·Entree: € 15,00 (inclusief een consumptie na afloop)

Het aantal beschikbare plaatsen is beperkt, wacht daarom niet te lang met het kopen van een kaartje. Kaarten zijn online verkrijgbaar klik hier.

Afbeelding:
Vrouweneiland 9, 1942 (64 bij 50 cm)