Studiemiddag Meerstemmig erfgoed

Studiemiddag Meerstemmig Erfgoed

6 juli 2023 | 14:45 - 18:16 uur
Remonstrantse Kerk Groningen

Op donderdag 6 juli organiseert de Schoolkerk (Groninger Kerken) een studiemiddag met workshops rond het thema meerstemmig erfgoed, bedoeld voor mensen die werken met cultureel erfgoed, docenten en studenten.

Erfgoed heeft veel gezichten, ieder geeft er een eigen betekenis aan. We noemen onze kerken dan ook 'bakens van betekenis'. Dit geldt niet alleen voor gebouwen, maar ook voor objecten en tradities. Erfgoed is dus meerstemmig, maar hoe laat je die stemmen horen?

Op deze studiemiddag duiken we in verschillende workshops in het onderwerp. We onderzoeken of en hoe die meerstemmigheid het erfgoedveld toegankelijker en inclusiever kan maken, en hoe we daar nieuwe benaderingen voor in kunnen zetten, waaronder storytelling en games.

In deze uitnodiging lees je meer over het programma en de workshops. Deelname kost € 5,00 (studenten gratis). Aanmelden kan hier tot 1 juli. We organiseren deze middag in het kader van het landelijke Netwerk Religieus Erfgoed.