Fietstocht langs de Kloeke Kerken

21 maart 2024

Museum Wierdenland presenteert i.s.m. de Groninger Kerken

Fietstocht in het spoor van de Kloeke Kerken!
ZATERDAG 13 APRIL | 12.00-17.00 UUR

Ontdek de charme van Groninger Kerken door de ogen van De Ploeg-schilders. Fiets met ons langs drie pittoreske kerkjes in onze regio.

PROGRAMMA
We beginnen onze reis in Museum Wierdenland. Momenteel zijn er schilderijen te bewonderen van Groninger kerken, geschilderd in de kenmerkende stijl van de kunstenaars van De Ploeg. Maar hoe bekeken deze schilders bijna een eeuw geleden de kerkjes van nu? Wat zagen zij destijds – waar stonden ze, vanuit welk perspectief keken ze? Kunnen wij dat nog reconstrueren? Een gids van het museum zal hier meer over vertellen. De meest opmerkelijke afbeeldingen leggen we met de smartphone vast, zodat ze ter plaatse kunnen worden vergeleken met de huidige situatie.

Vervolgens verkennen we op de fiets de historische locaties, er is een autoluwe fietsroute van ongeveer 21 km voor ons uitgestippeld. We hartelijk worden ontvangen door de plaatselijke commissies. Samen met hen en onze gids duiken we in de geschiedenis en ontdekken we hoe deze plekken door de jaren heen zijn veranderd.

Na een boeiende dag keren we terug naar Museum Wierdenland voor een gezellige afsluiting met een drankje.

VOORDEEL VOOR DONATEURS
Ben je donateur van Groninger kerken dan krijg je, onder vermelding van je donateursnummer €2,50 korting!

Tickets*
€ 22,50 Regulier
€ 17,50 Museumkaart
€ 20,- Donateur Groninger Kerken
* Inclusief toegang tot de museumexposities, begeleiding door een gids, koffie bij ontvangst en een afsluitend drankje.

Wil je met ons mee? Meld je aan door een e-mail te sturen naar boekingen@wierdenland.nl

Donateursnummer vergeten? Ons secretariaat zoekt het voor u op: E info@groningerkerken.nl of T 050 312 35 69