Tijdschrift

Groninger Kerken is een tijdschrift dat eens per kwartaal verschijnt en een uitgebreid overzicht biedt van alles wat te maken heeft met kerken in Groningen. Van de prachtige preekstoelen tot de betekenisvolle patroonheiligen en van de elegante koorhekken tot de klinkende klokken, elk aspect komt uitgebreid aan bod. Dit tijdschrift is dan ook een absolute aanrader voor iedereen die dieper wil duiken in de schatten van het Groninger landschap.

Groninger Kerken | Editie Maart 2024

Het maartnummer ligt op de mat. Boordevol prachtige foto's, intrigerende artikelen en diepgaand onderzoek.

Wil je ook genieten van dit nummer? Dan is het hoog tijd om donateur te worden van Groninger Kerken. Zo ontvang je binnenkort dit inspirerende nummer rechtstreeks op je deurmat! Sluit je aan als donateur en draag bij aan het geven van nieuwe betekenis aan onze oude kerken, samen met ons!

Word nu donateur
Gk-omslagmaart-2024

Dit kwartaal in Groninger Kerken

Sporen rond de kerk | Martin Hillenga Resten roestige rails op kerkterreinen herinneren aan een van de grootste ingrepen in het landschap in de afgelopen eeuwen: de afgraving van wierden.
Uilen in en om Groninger Kerken | Albert-Erik de Winter Kerkterreinen zijn niet alleen cultuurhistorisch interessant, maar ook in ecologisch opzicht. ‘Roestbomen’ zijn van belang als rustplek voor ransuilen.
Dominee Frans Koppius | Harm Veldman De in 1851 jong gestorven predikant van Den Ham en Fransum wijdde een deel van zijn leven aan de bestudering van de oudste Groninger geschiedenis.
Tweerichtingsverkeer Van wie en voor wie is cultureel erfgoed eigenlijk? | Todd H. Weir In zijn column schijnt Todd zijn licht over een recent verschenen handboek en een nieuw internationaal project.
Kunst ontrafeld | Tjitske Zuiderbaan De Akerk is het podium voor de betoverende kunst van de Braziliaanse kunstenaar Janaina Mello Landini.

Eerder verschenen nummers

Wil je door door oudere uitgaven bladeren? Dat kan. Wil je meer recente nummers thuis ontvangen? Word dan donateur van Groninger Kerken.

2023 maart | juni | september | december
2022 maart | juni | september | december
2021 maart | juni | september | december
2020 maart | juni | september | december
2019 maart | juni | september | december
2018 maart | juni | september | december
2017 maart | juni | september | december
2016 maart | juni | september | december
2015 maart | juni | september | december
2014 maart | juni | september | december
2013 maart | juni | september | december

Index tijdschrift Groninger Kerken

Index artikelen

Al sinds 1969 levert Groninger Kerken ieder kwartaal een tijdschrift van formaat af. Ook oude nummers zijn vandaag de dag nog het lezen waard.

Deze index maakt het eenvoudig om in het rijke archief van Groninger Kerken een artikel te vinden dat je interesseert.

Word donateur