De Puzzelkerk - groep 3/4 - losse werkbladen

@TODO
Het lespakket ‘De Puzzelkerk’ bij het kijkboek ‘De kerk als tijdmachine’ is ontwikkeld voor leerlingen uit groep 3 en 4 van het primair onderwijs. Het lesmateriaal gaat in op de buiten- en binnenkant van de kerk, en op de geschiedenis van het gebouw. Er zijn lessen voor in de klas en op locatie.

Let op: voor dit project heeft u ook het boek ‘De kerk als tijdmachine’. Het lesmateriaal kost € 0,50 per leerling, of bestel het pakket inclusief boek via de vorige pagina.

Inhoud project ‘De Puzzelkerk’

Aan de hand van het kijkboek en de lesmaterialen puzzelen de leerlingen een eigen kerk bij elkaar. Iedere leerling krijgt een setje Knipbladen en een groot formaat Plakblad. Op het Plakblad staat de omtrek van een kerk weergegeven, op de Knipbladen de verschillende elementen van de kerk: ramen, deuren, toren etc. Door deze uit te knippen en op de juiste plek te schuiven ontstaat er een collage die leerlingen zelf aan kunnen vullen: de Puzzelkerk.

Lesonderdelen
1. Inleiding in de klas (30-45 min.)
2. Bezoek aan een kerk (30-60 min.)
3. Puzzelkerk maken (60-90 min.)
4. Tentoonstelling en reflectie (30 min.)

Let op: voor dit project heeft u ook één of meerdere exemplaren van het boek ‘De kerk als tijdmachine’ nodig in de klas.

Deze losse leerlingpakketjes kosten € 0,50 per leerling. Bestel gemakkelijk een lespakket inclusief boek via de vorige pagina (per 5 leerlingen). De Docentenhandleiding wordt meegestuurd.

Word donateur