Pakket 'De Puzzelkerk' - groep 3/4 - voor 5 leerlingen incl. boek

@TODO

Ontrafel de geschiedenis van eeuwenoude kerken! Lespakket voor groep 3 en 4.

Lespakket De Puzzelkerk bij het kijkboek ‘De kerk als tijdmachine’ gaat in op de buiten- en binnenkant van de kerk, en op de geschiedenis van het gebouw. Er zijn lessen voor in de klas en op locatie.

Let op: één pakket is voor 5 leerlingen (groep 3 en 4). Ieder pakket bevat 1 kijkboek 'De kerk als tijdmachine', 5 sets knipbladen en een docentenhandleiding.

Inhoud project ‘De Puzzelkerk’
Het lespakket ‘De Puzzelkerk’ bij het kijkboek ‘De kerk als tijdmachine’ is ontwikkeld voor leerlingen uit groep 3 en 4 van het primair onderwijs. Het lesmateriaal gaat in op de buiten- en binnenkant van de kerk, en op de geschiedenis van het gebouw. Er zijn lessen voor in de klas en op locatie. Aan de hand van het kijkboek en de lesmaterialen puzzelen de leerlingen een eigen kerk bij elkaar. Iedere leerling krijgt een setje Knipbladen en een groot formaat Plakblad. Op het Plakblad staat de omtrek van een kerk weergegeven, op de Knipbladen de verschillende elementen van de kerk: ramen, deuren, toren etc. Door deze uit te knippen en op de juiste plek te schuiven ontstaat er een collage die leerlingen zelf aan kunnen vullen: de Puzzelkerk.

Lesonderdelen

1. Inleiding in de klas (30-45 min.)
2. Bezoek aan een kerk (30-60 min.)
3. Puzzelkerk maken (60-90 min.)
4. Tentoonstelling en reflectie (30 min.)

Let op: één pakket is voor 5 leerlingen. Ieder pakket bevat 1 kijkboek 'De kerk als tijdmachine' en 5 sets knipbladen. Je ontvangt ook een docentenhandleiding. Bestel bij 20 leerlingen dus 4x dit pakket. Je kunt ook losse knipbladen extra in je winkelmandje toevoegen (zie pagina 'lesmateriaal' in de webwinkel).

Word donateur