Op de dam een ijzeren hek met krullen - deel 6 kerkhovenserie

@TODO

Deze uitgave over omheiningen rond kerkhoven en begraafplaatsen is de zesde in een reeks uitgaven over kerken en kerkhoven in de provincie Groningen en is geschreven door Pieter de Vries

€ 6,00

In dit boekje komen oude kerkhoven en begraafplaatsen aan de orde, en dan vooral de wijze waarop het terrein is afgescheiden van het omliggend gebied, een aspect dat tot op heden nauwelijks de aandacht kreeg. In de middeleeuwen bestond die begrenzing vaak uit een gracht, een muur of een doornenhaag, terwijl een meer of minder versierde houten of ijzeren poort als ingang diende. Dit boekje geeft onder andere een overzicht van enige waardevolle omheiningen en toegangspoorten, die in onze provincie nog te vinden zijn.

Word donateur