Terug naar Scheemda, vroegere orgel weer op oude plek? - deel 4 orgelserie

@TODO

Vierde uitgave in de reeks Groninger Orgels uitgegeven door de Stichting Oude Groninger Kerken, geschreven door Jaap den Hertog, Victor Timmer en Peter Westerbrink.

€ 6,00

Dit boek behandelt de geschiedenis van een orgel dat niet in de provincie Groningen staat. Maar het heeft er wel enige eeuwen gestaan en het voornemen bestaat het terug te laten keren naar de plek waar het zijn domicilie had: de voormalige hervormde kerk te Scheemda. Het is bovendien een van de weinige instrumenten die ons nog resten uit de zestiende eeuw en vertegenwoordigt alleen al daarom een grote kunsthistorische waarde. Aan de hand van aardige details en interessante wetenswaardigheden krijgt de lezer een beeld van de uniciteit van dit stukje Groninger orgelhistorie, dat het waard is om weer ′thuis' te halen.

Word donateur