Het Leichelorgel in de Petruskerk van Pieterburen - deel 3 orgelserie

@TODO

Derde uitgave in de reeks Groninger Orgels uitgegeven door de Stichting Oude Groninger Kerken, geschreven door Josée Paauw en Jaap Brouwer.

€ 6,00

Dit boekje behandelt de geschiedenis en de in 2006 voltooide restauratie van het Leichelorgel in de Petruskerk van Pieterburen. Dit orgel is een bijzonder exemplaar binnen het orgelbezit van de Stichting Oude Groninger Kerken. In 1901 nam dit twintigste-eeuwse instrument orgel de plaats in van het oorspronkelijke zeventiende-eeuwse Schnitgerorgel, dat tegenwoordig in Mensingeweer staat. Het 'nieuwe' orgel is het enige goed bewaard gebleven Leichelorgel in de provincie. Aan de hand van aardige details en interessante wetenswaardigheden krijgt de lezer een mooi beeld van het orgel, zijn bouwers en zijn gebruikers.

Word donateur