Voortgezet onderwijs

Educatie is een speerpunt in het beleid van de Stichting Oude Groninger Kerken. De Stichting betrekt jongeren graag bij het religieus cultuurhistorisch erfgoed. We laten ze kennismaken met onze dagelijkse praktijk en dagen ze uit om na te denken over het erfgoed. Op deze manier hopen we een bouwsteen te leveren voor draagvlak in de toekomst. We werken daarin samen met partners als de Rijksuniversiteit Groningen en de PABO.

Speel het Bouwwerk-spel

In het ‘BOUWWERK’-spel kun je zelf de rol van bouwkundige spelen! Aan het begin van het spel ontvang je een bedrag van €100.000,- waarmee je verschillende ingrepen kunt uitvoeren. Er moeten onder andere keuzes worden gemaakt op het gebied van schilderwerk, groenonderhoud en aardbevingsschade. Zo leer je wat er voor nodig is om een gebouw te onderhouden. Het eindresultaat kun je printen.

Speel het spel!

Werkstuk

Ben je op zoek naar een onderwerp voor je presentatie, sector- of profielwerkstuk? Hieronder vind je een aantal documenten waaruit je inspiratie kan halen. Bij de Stichting Oude Groninger Kerken kun je ook terecht voor bouwtekeningen en oude foto's bij:

Mediatheek
Sectorwerkstuk