'Dij schrift, blift'

04 maart 2022

'Dij schrift, blift'. Deel 22 uit de Kerkhovenreeks

Op dinsdag 22 maart presenteren wij het 22ste deel uit de Kerkhovenreeks: Dij schrift, blift - schrijversgraven uit de provincie Groningen. Het boekje is geschreven door Tjitske Zuiderbaan.

Uit de inleiding...

De provincie Groningen telde in de negentiende en twintigste eeuw vele schrijvende pioniers op het gebied van onderwijs, politiek en godgeleerdheid. Ook dialectschrijvers en dichters lieten voor het eerst echt van zich horen. Reden om te onderzoeken hoe deze schrijvers op hun laatste rustplaats worden herdacht. Vertellen de graven van de Groningse schrijvers hun levensverhaal?

Dij schrift, blift

Dat zou je verwachten in een provincie die zo rijkelijk bedeeld is met grafpoëzie en -symboliek. Is aan hun graven af te lezen wat hun werk of roeping voor de mensheid heeft betekend? Of blijken ze toch gewone stervelingen te zijn... Dit deel van de kerkhovenreeks besteedt aandacht aan de graven, maar vooral ook aan leven en werk van een aantal Groningse schrijvers in de ruimste zin van het woord.

Dij schrift, blift kopen

Dit boekje is vanaf 22 maart 2022 te koop via onze (web)winkel voor € 8,95. SOGK-donateurs krijgen 20% korting.

Boekje 'Dij schrift, blift' kopen