Officiële, digitale opening manifestatie Bitterzoet Erfgoed

08 februari 2022

In februari start de culturele manifestatie Bitterzoet Erfgoed. Hiermee wordt regionaal en nationaal aandacht gevraagd voor de sporen van het slavernijverleden in de stad en provincie Groningen. Het officiële, digitale startsein van de manifestatie wordt vrijdag 18 februari om 14.00 uur gegeven door burgemeester Koen Schuiling. Iedereen is welkom deze opening te volgen!

Binnen deze manifestatie presenteren wij in de Akerk een unieke tentoonstelling met werk van Hedy Tjin, Aimée Terburg, Faisel Saro en Esli Tapilatu. Deze tentoonstelling is samengesteld door gastcurator Ricardo Burgzorg.

Naast de tentoonstelling maken wij ook deel uit van het educatieve aanbod gedurende de manifestatie, zorgen wij voor een uitgebreid publieksprogramma en hebben wij diepgaander onderzoek geinitieerd naar sporen van het slavernijverleden in onze kerken.