Vacature: wij zoeken erfgoeddocenten!

25 maart 2022

Voor onze Schoolkerk zoeken wij enthousiaste erfgoeddocenten. Onze stichting bestaat sinds 1969 en heeft als doelstelling het instandhouden van monumentale kerken, en het bevorderen van belangstelling ervoor. Met educatief werk stimuleren we belangstelling, kennis en enthousiasme bij jeugd en jongeren voor ons erfgoed.

Schoolkerk erfgoeddocenten

De Schoolkerk van Garmerwolde met in de toren de tentoonstelling ‘Feest! In Oost en West’ speelt hierin een grote rol. Deze tentoonstelling is onderdeel van een landelijk museaal project, zie ook www.weetwatjeviert.nl. In onze tentoonstelling en het bijbehorende onderwijsprogramma op locatie wordt het immaterieel erfgoed van feesten op een unieke en laagdrempelige manier verbeeld. Ons doel is het stimuleren van dialoog en begrip tussen kinderen. We zetten erfgoed binnen de context van de Schoolkerk op innovatieve manier in, dienstbaar aan dialoog in de samenleving.

Vanwege de toenemende belangstelling voor de Schoolkerk binnen het primair onderwijs zoeken we meerdere erfgoeddocenten (Schoolkerkdocenten), die onze locatieprogramma’s mede kunnen dragen.

Bovendien willen we deze docenten inzetten als rondleider en bij educatieve programma’s in de Akerk, aansluitend bij diverse tentoonstellingen die daar plaatsvinden. Bijvoorbeeld op korte termijn tijdens de tentoonstelling Bitterzoet Erfgoed, over sporen van het slavernijverleden in Groningen.

Meer informatie? Lees hieronder de volledige vacature.

Heeft u daarna nog vragen? Neem dan contact op met Inge Basteleur, projectleider educatie, via basteleur@groningerkerken.nl of 050-3123569.

Lees de volledige vacature

Solliciteren

Stuur uiterlijk 3 april 2022 een motivatiebrief met CV per e-mail naar: educatie@groningerkerken.nl .