Paaswandeling en paasconcert

25 maart 2022

Wij organiseren op maandag 18 april een paaswandeling met aansluitend een paasconcert. U bent natuurlijk van harte welkom!

Paaswandeling

Thema: voormalige kloosters in Groningen

Het thema is: (voormalige) kloosters in Groningen. We gaan tijdens de wandeling op zoek naar sporen van middeleeuwse kloosters in de stad. De wandeling wordt begeleid door een drietal gidsen van het Groninger Gidsen Team: Titus Akkermans, Koos Lammerts en Auke de Ruiter.

Paasconcert

Na de wandeling kunt u genieten van het paasconcert. Het muzikale gezelschap bestaat uit twaalf personen van het Barokensemble Vrijdag Groningen (olv Tim Veldman) en Gli Limoncelli (olv Jankees Braaksma).

'Het concert verklankt de contrasten van het paasfeest, het lijden en het nieuwe begin, de dood en het leven, zoals componisten in de 16e, 17e en 18e eeuw dat hoorden. Een feestelijke lofzang aan de lente van Claude le Jeune staat naast een zelden uitgevoerde paasverhaal in het Platt van Eucharius Hoffmann. Luthers huiscomponist Johann Walter volgt op een Italiaans processielied. Daartussen zijn instrumentale werken van Legrenzi en Hotteterre te horen, alsook het enige overgeleverde stuk van Andrew Parcham, een weinig gehoorde charmante sonate met verrassende wendingen.'

• 13:30 Inloop met koffie en thee
  • 14:00 Welkom en inleiding op het thema (in de Remonstrantse kerk aan de Coehoornsingel in Groningen)
  • 14:30 Start groepswandeling door Groningen
  • 15:45 Terugkomst in de kerk met hapje en drankje
  • 16:15 Paasconcert
  • 17:00 Afsluiting

• €10,-
  • € 8,- voor SOGK-donateurs
  • € 2,- voor kinderen
Enkel het paasconcert bijwonen
U kunt ook alléén het paasconcert bijwonen, zonder de voorafgaande paaswandeling
  • € 6,-
  • € 4,- voor SOGK-donateurs
  • Kinderen gratis

Aanmelden

Via onderstaande rode knop kunt u zich aanmelden voor de paaswandeling en/of het paasconcert.
Wilt u bij uw aanmelding uw donateursnummer of adresgegevens vermelden?

(Op de dag zelf zijn er ook kaarten aan de deur te krijgen, mits niet uitverkocht).

Aanmelden

Wij zien u graag op maandag 18 april!