Laurentien van Oranje in Schoolkerk Garmerwolde #week van de democratie

07 maart 2023

Woensdag 8 maart start de allereerste provinciale editie van de Week van de Democratie. Tijdens deze week wordt ook ‘de dialoog in neutrale ruimte’ georganiseerd (maandag 13 maart), begeleidt door Laurentien van Oranje in onze Schoolkerk in Garmerwolde!

Garmerwolde kerk exterieur

Week van de democratie

Leven in een democratie is ook samen werken aan een rechtvaardige en duurzame samenleving. Toch voelt niet iedereen zich rechtvaardig behandeld, gehoord of gezien. Laurentien van Oranje, medeoprichter van Number 5 Foundation, faciliteert een dialoog om dit vraagstuk verder duiding te geven, aannames en problemen bloot te leggen en daarmee ook denkrichtingen voor oplossingen te bieden. Jongeren, bestuurders, Groningers en vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties gaan met elkaar in gesprek over thema’s die leven in Groningen. Er wordt stilgestaan bij vragen zoals: wanneer voel jij je gehoord of gezien? En wanneer juist niet? Wat is er nodig om ervoor zorgen dat iedereen zich gehoord en gezien voelt?

Educatie staat bij onze Schoolkerk centraal: kennis opdoen, van elkaar leren. Dus wát een goede plek om juist hier deze dialoog te voeren.