Nieuwe voorzitter en lid Raad van Toezicht Stichting Oude Groninger Kerken

20 juni 2022

Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK) verwelkomt twee nieuwe leden in haar Raad van Toezicht: Riksta Zwart en Ralph Steenbergen.

Logo kerkje

Met ingang van 1 januari 2022 is het bestuur van de Stichting Oude Groninger Kerken overgegaan in een Raad van Toezicht. Als gevolg van het verstrijken van de zittingstermijnen van de voorzitter Pim de Bruijne en bestuurslid John Wolters, zijn twee vacatures ontstaan en deze zullen worden ingevuld door Riksta Zwart en Ralph Steenbergen. Riksta Zwart zal de functie van voorzitter innemen en Ralph Steenbergen neemt plaats als lid van de Raad van Toezicht van Stichting Oude Groninger Kerken. Ze treden aan per 1 juli 2022.

De selectiecommissie is ervan overtuigd dat Zwart en Steenbergen goed passen bij de organisatie van SOGK en zowel complementair zijn aan elkaar als aan de zittende leden van de Raad van Toezicht. De Raad van Toezicht en de directeur/bestuurder van de Stichting Oude Groninger Kerken heten beide leden van harte welkom.

Riksta Zwart

Riksta Zwart is sinds 2014 directeur van Waterbedrijf Groningen. Ze studeerde internationaal recht in Leiden en studeerde af in energierecht en milieurecht. Na haar studie ging ze aan de slag bij energiebedrijf EDON, het latere Essent. Hier vervulde ze diverse (leidinggevende) functies. Zwart is naast haar baan bij Waterbedrijf Groningen onder andere voorzitter van het Koninklijk Nederlands Waternetwerk, en in Groningen voorzitter van Stichting Gebroeders Hessefonds en bestuurslid bij het MOW.

Ralph Steenbergen

Ralph Steenbergen is sinds februari 2022 regiomanager Noord Oost bij Heijmans Vastgoed. Hij was onder anderen samen met Nick Stevens initiator van The Big Building, voorheen gelegen achter het Hoofdstation in Groningen. Voor het project Norda hield hij zich bezig met de analyse van het dna van de provincie Groningen in relatie tot ondernemerschap en innovatie. Tevens is hij al geruime tijd bij de regio Groningen-Assen betrokken als lid van de kerngroep van het Economisch Platform.