Heilige Nachten, overnachten in de kerk

02 mei 2022

Slapen in oude Groninger kerken Pop-up overnachtingsconcept van Heilige Nachten gestart in Groningen

Slapen in een kerk? Dat kan! Heilige Nachten heeft in samenwerking met onze stichting twee overnachtingslocaties: de kerken van Noordbroek en Den Ham. Heilige Nachten is een ‘pop-up’ concept: zonder aantasting van de waarden van het gebouw, wordt in de kerk een sfeervolle ‘huiskamer’ gecreëerd waar mensen kunnen overnachten. Een ontdekking en unieke ervaring!

Heilige nachten noordbroek

Heilige Nachten

Heilige Nachten is een initiatief van Sanne Kiel en Jennemie Stoelhorst. Beide dames zijn jaren actief in de erfgoedsector op het gebied van projectmanagement, marketing en evenementenorganisatie. Deze bijzondere toevoeging aan het toerisme in Nederland, geeft iedereen die dat wil uit binnen- en buitenland dé kans om een nacht door te brengen in een bijzonder gebouw. Gasten die ’s nachts de hele kerk voor zichzelf hebben, dragen daarnaast ook bij aan het voortbestaan van iconische (soms leegstaande) kerkgebouwen en hun verhalen, want 40% van de opbrengst gaat direct terug naar het gebouw.

Een nacht in de kerk boeken

Er zijn slaapvoorzieningen voor twee personen aanwezig en er kan ook voor een ontbijt gezorgd worden. Meer informatie en een nacht boeken kan via onderstaande knop.