Kerk open, kom binnen!

28 maart 2022

In het jubileumjaar van onze stichting (2019) is het project Kerk Open gestart: 50 jaar Stichting Oude Groninger kerken, 50 kerken open was de insteek.

Een van onze speerpunten is het vergroten van de belangstelling voor ons bijzondere cultureel erfgoed. Daarom vinden wij het zo belangrijk dat onze deuren open staan want op die manier is het laagdrempelig een kerk binnen te lopen en zo kan een breed publiek kennis maken met ons prachtige erfgoed.

Vierhuizen campagne

Inmiddels hebben al véél meer kerken de deuren open staan. Hier besteden we graag extra aandacht aan in het weekend van 2 en 3 april. Dus kerk open? Kom binnen!

Extra feestelijkheden

Verschillende kerken hebben dit weekend iets extra’s georganiseerd. Kijk eens op onze website kerkalspodium.nl. Daar is een overzicht te vinden van álle activiteiten in onze kerken het hele jaar rond.

Vrijwilligers

Alleen met de hulp van onze ruim 700 vrijwilligers is het project Kerk Open te realiseren. Zij zorgen ervoor dat de deuren open staan, regelen alles rondom de activiteiten en verwelkomen de bezoekers natuurlijk.

Deur toch gesloten?

Mocht u overigens toch voor dichte deuren staan? Aan de gevel hangt altijd een bordje met het sleuteladres. Op dit adres kunt u op elk moment de sleutel van de kerk ophalen om zo toch een kijkje binnen te kunnen nemen.

Welkom!