Drie Hollandse lindes aangeplant op het kerkhof bij de kerk van Ulrum

24 maart 2022

Koos Wiersma, Jack Bosgraaf, Jan Meijering, Ricky van den Aker en Arnaud Garrelts zijn in afgelopen twee jaar gestopt als bestuurslid bij de Stichting Groninger Bomenwacht. En wat geef je een vertrekkend bestuurslid van de Bomenwacht als afscheidscadeau? Een boom natuurlijk!

Ulrum aanplant bomen 2

Drie van de vijf bestuursleden hebben ervoor gekozen om hun bomen, drie Europese linden, op ons kerkhof bij de kerk van Ulrum te planten. De bomen zijn geplant door Landschapsbeheer Groningen. ‘We hebben gekeken naar plaatsen met een cultuurhistorische of landschappelijk grote waarde voor het planten van de bomen’, licht Hendrik Jans (projectleider bij Landschapsbeheer Groningen) toe.

Wij zijn erg blij met deze nieuwe aanplant (ook in het kader van biodiversiteit en duurzaamheid, dat bij onze stichting hoog op de agenda staat)! Op het kerkhof in Ulrum zijn de afgelopen tijd namelijk essen geruimd als gevolg van de essentaksterfte.