Tweede editie ODE

07 maart 2022

Tweede editie ODE; muziek beleven in Groninger kerken

Onze provincie telt vele prachtige, vaak eeuwenoude kerken. Het is een bijzondere belevenis om op die plekken te genieten van zowel de allerbeste singer-songwriters als van prachtige klassieke muziek. Stichting Oude Groninger Kerken en SPOT Groningen organiseerden daarom in het najaar van 2021 twee concertreeksen in een aantal van deze sfeervolle kerken, onder de titel ODE. Alle optredens van Paul de Munnik en van het Ragazze Quartet & Martijn Cornet waren volledig uitverkocht.

Na dit grote succes presenteren wij dit voorjaar de tweede editie van ODE. Begin april maakt Jeangu Macrooy een ronde langs drie Groninger kerken. Eind april kunnen liefhebbers van klassieke muziek (en opera) hun hart ophalen met de vrolijke Boerencantate van Bach en in mei kun je de fraaie nummers van Maaike Ouboter beleven in intieme setting.

ODE Jeangu Macrooy

Jeangu Macrooy

Jeangu Macrooy vergaarde internationale roem toen hij in 2020 met het prachtige Grow mee zou doen aan het Eurovisie Songfestival. Debuutalbum High On You werd genomineerd voor een Edison Pop, met opvolger Horizon – een heerlijke mix van soul, pop en een vleugje gospel – vestigde hij zich definitief aan de top. Dit jaar verschijnt zijn derde studioalbum.

• Vrijdag 8 april, 20.00 uur, Kerk Niehove
  • Zaterdag 9 april, 20.00 uur, Kerk Noordbroek
  • Zondag 10 april, 15.00 uur, Kerk Wirdum

Bachs Boerencantate

Johann Sebastian Bach kennen we van zijn grote religieuze werken, maar in zijn Boerencantate slaat hij een heel andere toon aan. In deze humoristische mini-opera nemen twee zangers, een accordeonist en een cellist je mee naar het boerenleven van drie eeuwen terug.

• Vrijdag 22 april, 20.00 uur, Donatuskerk Leermens
  • Zaterdag 23 april, 20.00 uur, Kerk Garmerwolde
  • Zondag 24 april, 15.00 uur, Jacobuskerk Feerwerd

ODE Boerencantate
Ode Maaike Ouboter

Maaike Ouboter

Maaike Ouboter maakte in 2013 tijdens het televisieprogramma De Beste Singer-songwriter van Nederland een verpletterende indruk met het nummer Dat ik je mis. Afgelopen oktober verscheen haar derde album Harnas van Glas, waarop ze met elf fraaie nummers de diepte induikt. Kleine, muzikale verhalen die in intieme setting het allerbest tot hun recht komen.

• Vrijdag 13 mei, 20.00 uur, Kerk Visvliet
  • Zaterdag 14 mei, 20.00 uur, Kerk Onderdendam
  • Zondag 15 mei, 15.00 uur, Kerk Thesinge

Meer informatie

Meer informatie en tickets bestellen via de website van SPOT Groningen. We zien je graag in één van onze kerken!

Meer informatie en tickets bestellen