Ringing of the Bells for Peace & Heritage

16 september 2021

Ringing of the Bells for Peace & Heritage is een initiatief van Europa Nostra. Dit een Europese organisatie die zich inzet voor het behoud van het cultureel en natuurlijk erfgoed en de bevordering van bekendheid hiervoor. Zij zullen op 21 september om 12.00 uur vanuit Venetië de kerkklokken luiden voor Peace & Heritage (Vrede & Erfgoed) en roepen op om dit op hetzelfde moment in heel Europa te doen. Stichting Oude Groninger Kerken draagt zorg voor 97 kerken en doet graag mee aan dit symbolische initiatief. Wij zullen deze dinsdag om 12.00 uur zoveel mogelijk van onze kerkklokken laten luiden.

Het luiden van de klok valt samen met de Internationale Dag van de Vrede en The European Cultural Heritage Summit 2021 op dezelfde dag.

Ringing the bells

Livestream

Deze dag is er ook een livestream te volgen vanuit de Campanile (klokkentoren) van Venetië via de link: live.europanostra.org

Europa Nostra

Europa Nostra zet zich in voor het behoud van (bedreigd) cultureel en natuurlijk erfgoed en de bevordering van bekendheid hiervoor. Het is een Europese federatie van NGO's (nongouvernementele organisaties), ondersteund door een breed netwerk van overheidsinstanties, particuliere ondernemingen en individuen en is verspreid over meer dan veertig landen. Opgericht in 1963 en vandaag de dag erkend als het grootste en meest representatieve erfgoednetwerk van Europa.