Monnikenwerk 2021

13 juli 2021

Op de woensdagen in de periode van 14 juli tot en met 18 augustus 2021 vindt de vierde editie van het project Monnikenwerk plaats. Oude Groninger kerken worden als atelier gebruikt waar vijftien kunstenaars in stilte werken aan hun monnikenwerk. Aan het einde van de werkdag zijn bezoekers welkom om kerk en kunst te ervaren.

Voorproefje

Een voorproefje: Ina Fekken en Henk Kooi maken in de Mariakerk in t Zandt een doolhof van papier. In de kerk van Loppersum maakt Herbert Nouwens een installatie die vergankelijkheid verkent. In de kerk van Saaxumhuizen maakt Anjet van Linge een enorm kruis van zwarte schapenwol. En Natascha Rodenburg gebruikt in de kerk van Westernieland vlas, waddenklei en aardappelzetmeel om de geschiedenis kerk en dorp te verkennen.

Er zijn drie routes uitgezet die je langs verschillende kerken en kunstenaars leiden. Alle kerken zijn geopend voor publiek van 17.00 – 20.00 uur.