Acteur Marcel Hensema ontdekt de verborgen schoonheid in Mariakerk Krewerd

16 juni 2021

De afgelopen maanden hebben veel Nederlanders oog gekregen voor de schoonheid van hun eigen stad en regio. We raakten tijdens dagelijkse ommetjes vertrouwd met de skyline van onze steden en het aangezicht van de kerktorens tussen de bomen op het Groninger platteland. Ieder dorpje heeft een eigen kerk die daar vaak al eeuwen staat. Ze zijn tekenend voor onze provincie, maar heb je weleens ervaren wat er achter de deuren te zien is? Deze zomer is hét moment om te ontdekken welke verborgen schatten er bij jou om de hoek te vinden zijn. Acteur Marcel Hensema ging je voor…

Krewerd exterieur

Grootste Museum van Nederland

De vrijwilligers van de kerken staan klaar om bezoekers vanuit het hele land te ontvangen op een van de vier locaties (Pieterburen, Krewerd, Middelstum en Midwolde) van het Grootste Museum van Nederland. Deze samenwerking tussen Museum Catharijneconvent en zeventien prachtige kerken en synagogen door heel Nederland, geeft de verborgen topkunst in deze monumenten het podium dat ze verdienen. Geboren Groninger en acteur Marcel Hensema ging je voor en liet zich verrassen door wat er in het Grootste Museum van Nederland te zien is. Hij bezoekt de Mariakerk in Krewerd en de verwondering is van zijn gezicht af te lezen.