Jacqueline de Milliano-bomen op kerkhoven ’t Zandt en Feerwerd

26 april 2021

Jacqueline de Milliano heeft bij haar afscheid als directeur van Landschapsbeheer Groningen twee prachtige bomen gekregen. Een Japanse Sierkers en een bijzondere Linde. Bijzonder omdat deze boom genen bevat van een 300 jaar oude Linde uit Tynaarlo. Deze sterke genen maken de boom zeer klimaatbestendig.

Door de jarenlange, prettige samenwerking tussen Landschapsbeheer Groningen en Stichting Oude Groninger Kerken, heeft Jacqueline besloten deze bomen te planten op de kerkhoven van ’t Zandt (de Linde) en Feerwerd (Japanse Sierkers): ‘De bomen krijgen op de kerkhoven een mooie plek, een plek waar iedereen er van kan genieten.’

Jacqueline de Milliano 1
Jacqueline de Milliano 2

Het planten van de bomen was een bescheiden, maar feestelijk moment en de Plaatselijke Commissies waren érg content met deze prachtige bomen op hun kerkhof.