Tijdschrift Groninger Kerken is verschenen

08 oktober 2020

Tijdschrift Groninger Kerken oktober 2020 staat op punt van verschijning

Het oktobernummer van het tijdschrift Groninger kerken is verschenen - wilt u dit nummer ook ontvangen? Dan is het nu hoog tijd geworden om donateur van de Stichting Oude Groninger Kerken te worden. Dan valt dit nummer binnenkort ook bij u op de deurmat! Word nu donateur en geef nieuwe betekenis aan oude kerken, samen met ons!

Uit het voorwoord

De Stichting Oude Groninger Kerken stelt zich open voor onderzoek naar allerlei aspecten van ons religieus erfgoed. Het tijdschrift is een platform om de eerste resultaten te publiceren of om vragen te stellen die tot verder onderzoek uitnodigen. Zo loopt er nu een onderzoek, als onderdeel van grotere Europese aandacht, naar graffiti in Groninger kerkgebouwen.

Word nu donateur en mis niets meer

Daaraan leveren onze vrijwilligers een belangrijke bijdrage omdat zij hun kerk tot in de verste uithoeken kennen. Juist zulke plaatselijke onderzoekingen dragen bij aan de beoogde kerkenvisie en kunnen de belangstelling voor ons erfgoed bevorderen.
(Kees van der Ploeg, redactievoorzitter en Patty Wageman, directeur)