Gezocht: vrijwilliger inventariseren en registreren grafzerken in de kerk

10 september 2020

Inventariseren en registreren grafzerken in de kerk

We zijn op zoek naar mensen met een scherp oog, gevoel voor geschiedenis, interesse in de funeraire cultuur en niet te vergeten: liefhebbers van oude kerkgebouwen.

Taken en werkzaamheden

De Stichting Oude Groninger Kerken heeft 94 kerken in haar bezit. Van veel van deze kerken is een behoorlijk aantal (zeer) oude grafzerken bewaard gebleven. In de afgelopen jaren is een groot deel ervan beschreven en gefotografeerd voor een digitaal register op grafzerken in en rond de kerk.

Vrijwilligers Groningen

Voor het beschrijven van de grafzerken in de kerk is een vacature ontstaan. De stichting is daarom op zoek naar mensen die op vrijwillige basis grafzerken in oude kerken willen inventariseren en beschrijven. Dit beschrijven gebeurt dus in de kerk zelf, en met behulp van een standaardformulier waarop velden moeten worden ingevuld. Maar indien in bezit van een tablet of notebook o.i.d. kunnen de gegevens eventueel ook rechtstreeks digitaal worden ingevuld.