De Tamarisk eerste schoolgroep in de Schoolkerk in Garmerwolde

08 september 2020

De Tamarisk eerste schoolgroep in de Schoolkkerk in Garmerwolde

Groep 7 en 8 van CBS De Tamarisk uit stad is op vrijdag 11 september 2020 de eerste schoolklas die het programma Feest! In Oost en West gaat beleven in de Schoolkerk in Garmerwolde. In de losstaande toren is een interactieve tentoonstelling gerealiseerd, waarin acht feesten uit oost en west tot leven komen. Sinds juni is de toren in het weekend open voor algemeen publiek, nu zijn doordeweeks ook de schoolklassen aan de beurt. De Schoolkerk is een concept van de Stichting Oude Groninger Kerken.

Feest! In Oost en West

De bedoeling van het schoolprogramma Feest! In Oost en West is dat kinderen met elkaar in gesprek gaan over feesten en tradities, van zichzelf en van de ander. Feesten zijn herkenbaar voor iedereen, of je nou gelovig bent of niet. Mensen geven in feesten en gebruiken vorm aan hoogte- en dieptepunten in het leven. Daarin zijn veel overeenkomsten te ontdekken. Wie daar oog voor krijgt, zal een ander ook beter begrijpen. De Tamarisk bezocht in 2018 ook al een Feest!-programma van de Stichting Oude Groninger Kerken in Garmerwolde, dat ging over de Ramadan en andere vastentradities.

Scholen kunnen het programma Feest! in Oost en West, inclusief busvervoer van het Nationaal Busmuseum, boeken op de website www.schoolkerk.nl.