Langs de kerken - Magazine Marketing Groningen

10 juli 2020

Groningen Magazine

Marketing Groningen verspreidt de komende maanden weer een nieuwe editie van het Groningen Magazine. Het ‘inspirerende magazine’ wordt gedrukt in een oplage van 80.000 exemplaren.
Download Magazine

Langs de kerken

Tijdens deze route ontmoet je tal van prachtige kerken tussen de stad Groningen en Delfzijl. Vaak staat de deur open of je leent even de sleutel bij de buren. Kun je er geen genoeg van krijgen? Neem dan een omweg op de route en je komt er nog meer tegen. Onderweg ontdek je hoe mooi en rij dit land is.

Langs de kerken

Schoolkerk Garmerwolde

Een witte Escher-achtige trap kruipt omhoog in de oude toren van Garmerwolde. Hier n dar moet je bukken om onder een balk door te gaan. Een stokoude balk. De boom zal ergens in 1250 zijn omgehakt. Je wordt er stil van en voelt je pardoes weer jong. Op de trap zijn op speelse wijze allerlei religieuze feesten uitgebeeld. Boven geniet je van een prachtig uitzicht. De Schoolkerk: een van de kerken op de route.

'Ook de moeite waard' aldus Groningen Magazine

Vier Groninger kerken behoren tot het Grootste Museum van Nederland: een collectie van de mooiste kerken van Nederland De Mariakerk van Krewerd is er een. Maar ook de andere drie in Middelstum, Midwolde en Pieterburen verdienen een bezoek.
Grootste museum van Nederland - de vier Groningse locaties