Gelukkig ben je in Groningen

05 juli 2020

Gelukkig ben je in Groningen

Grootse avonturen, je beleeft ze in Groningen. Met je voeten in de klei van de uitgestrekte polders. Varend langs zeehonden op een bed van zand. In een stoere, eeuwenoude kerk. Of ergens in een zijstraat van een zijstraat, dwalend door de stad. Onze ruimte is onze rijkdom. Hier kom je tot rust en tot leven. Gelukkig ben je in Groningen. (Zomercampagne Marketing Groningen )

Erfgoed

Groningers trekken al eeuwenlang hun eigen plan. Die eigenzinnigheid heeft het landschap gevormd. We bouwden een onneembare vesting midden in het moeras, woonheuvels op vruchtbare kwelders, robuuste kerken en weelderige borgen. Het barst hier van de plekken met een verhaal over toen. En er is altijd wel een mooie route. Ook zonder kaart en navigatie. Gelukkig ben je in Groningen.

Fiets langs de kerken

Tijdens deze route ontmoet je tal van prachtige kerken tussen de stad Groningen en Delfzijl. Vaak staat de deur al open of je leent even de sleutel bij de buren. Kun je er geen genoeg van krijgen? Neem dan een omweg op de route en zodat je er nog meer tegenkomt. Onderweg ontdek je hoe mooi en rijk dit land is.