Belangrijk deel van de website nu ook in het Engels en het Duits

03 juli 2020

Belangrijk deel van de website nu ook in het Engels en Duits

De website www.groningerkerken.nl was al voor een deel vertaald in het Duits en het Engels. Dat betrof voornamelijk het algemene gedeelte. Maar onlangs hebben twee van onze vrijwilligers het onderdeel Onze kerken - op de kaart - in het Duits en het Engels vertaald. Dit betekent dat nu ook de Duitstalige en de Engelstalige websitebezoeker informatie over de 93 kerken van de Stichting Oude Groninger Kerken in zijn en haar eigen taal kan vinden. En als extraatje voegden we ook onze panoramafoto’s toe aan deze delen van de site – de manier om nu ook van afstand een goede indruk van het interieur van de kerk te krijgen.

Juist nu

Juist in deze tijd waarin we nog steeds niet zo eenvoudig kunnen reizen, is dit een mooie aanvulling voor de Duits- en Engelstaligen. Ook het adres van de desbetreffende kerk wordt uiteraard vermeld, zodat de kerken in betere tijden ook daadwerkelijk bezocht kunnen worden.

Maar zolang dit (nog) niet zo gemakkelijk gaat, kun je nu ook vanuit het buitenland een indruk van de desbetreffende kerk krijgen via panoramafotografie - interactieve 360° panoramafoto’s. Een 360° panoramafoto is een interactieve foto waarbij je zelf bepaalt in welke richting je kijkt. De websitebezoeker kan in de foto naar boven, onder, links en rechts kijken. Je bevindt je als het ware in het midden van de gefotografeerde ruimte. Zo kun je vanuit de luie stoel even kijken in de SOGK-kerken en krijg je het gevoel echt in het monumentale gebouw te staan en rond te kijken.

Welcome!

The Groningen Historic Churches Foundation takes care of 91 churches located in the city and province of Groningen. By purchasing, renovating and maintaining these churches the Foundation is able to preserve our valuable cultural heritage for future generations.

Willkommen!

Die Stiftung Oude Groninger Kerken verwaltet rund 91 Groninger Kirchen. Durch Ankauf, Restaurierung und Instandhaltung pflegt die Stiftung das Kulturerbe Groningens. Auch der Zugang zu den Kirchen wird von der Stiftung organisiert.