Hannes Minnaar in de Der Aa-kerk

18 juni 2020

Hannes Minnaar in de Der Aa-kerk

Op zaterdag 11 juli sluit meesterpianist Hannes Minnaar een serie concerten in zes grote Nederlandste stadskerken af in de Der Aa-kerk in Groningen. Op het programma staan de Goldbergvariaties van J.S. Bach en een speciaal voor deze concertreeks gecomponeerd (kort) stuk van Daan Manneke. Gezien de dan geldende coronamaatregelen is hiervoor een beperkt aantal kaarten beschikbaar. Honderd gelukkigen kunnen die zaterdagavond oog- en oorgetuige zijn van dit heel bijzondere concert in de Der Aa-kerk, een van de kerken van de Stichting Oude Groninger Kerken en misschien wel de mooiste kerk van Groningen.

Kaartverkoop VanPlan

Wees erbij!

Het 80 minuten durende meesterwerk van Bach is een van de meest fascinerende en veeleisende stukken uit het klavierrepertoire. In 30 variaties wisselen levenskracht, reflectie en virtuoze componeer- en speeltechnieken elkaar af. Als tot slot het thema opnieuw klinkt, heeft de luisteraar een louterende reis afgelegd en beluister je deze aria met andere oren. Zoals gemeld, worden de Goldbergvariaties voorafgegaan door een speciaal voor deze concertreeks gecomponeerd stuk van Daan Manneke, ’Gedanken zu Bach’.