Orgelconcerten in coronatijd - Ook met livestream

06 juni 2020

Orgelconcerten in coronatijd

Op woensdag 3 en 17 juni organiseren Stichting Oude Groninger Kerken en Bijzondere Locaties Groningen twee orgelconcerten in de Der Aa-kerk Groningen Organisten Peter Westerbrink en Leonore Lub zijn dan te horen op het prachtige Schnitgerorgel in deze kerk. Beide concerten kunnen ook via een livestream worden gevolgd. Op 3 juni klinkt er muziek van J.S. Bach 1685-1750) tot Jan Welmers (1937). Op 17 juni zijn werken van Vincent Lübeck (1654-1740) en J.S. Bach te horen. Aanvang van beide concerten is 19.30 uur en beide duren een uurtje.

Livestreams

Voor het concert van 17 juni zijn nog kaarten beschikbaar. Gezien de coronamaatregelen, is er slechts plaats voor 30 luisteraars. Dus het is zaak er snel bij te zijn. Het concert van 4 juni is min of meer besloten. Maar niet getreurd: beide concerten kunnen door iedereen gevolgd worden via een livestream op het YouTube-kanaal van de Stichting Oude Groninger Kerken - een unieke mogelijkheid om beide concerten toch bij te kunnen wonen en met beelden van het orgel en de kerk die je wellicht zo nog niet eerder zag! Deze livestreams geven immers de kans om eens flink in te zoomen op het orgel, kom daar met je eigen ogen maar eens om…;)

Artikel RTVNoord

Aanmelden

Wil je in the flesh aanwezig zijn bij het concert in de Der Aa-kerk van woensdag 17 juni om 19.30 uur, dan kun je een mail sturen naar info@groningerkerken.nl – de toegangsprijs voor dit concert bedraagt €10,-. Dit bedrag moet vooraf worden voldaan. Bij binnenkomst vindt er een gezondheidscheck plaats.