Wandelen, fietsen en kanoën rond Winsum

14 mei 2020

Wandelen, fietsen en kanoen rond Winsum

Vandaag (13 mei 2020) is de website www.winsumerroutes.nl geopend door wethouder Kristel Rutgers. Ik (Peter Dijkstra) heb er als vrijwilliger 1,5 jaar aangewerkt voor de werkgroep Recreatie en Toerisme van de Ondernemers Vereniging Winsum. Het zijn 15 wandelroutes, 17 fietsroutes en 7 kanoroutes geworden. Nieuwsgierig? Ga dan naar www.winsumerroutes.nl en laat maar weten wat je ervan vindt.

Wandelen, fietsen en kanoën

Wandelen
15 wandelroutes van 3 - 23 km vanuit locatie NS Station Winsum. Winsum is een walhalla voor de wandelaar. Ontdek de wierden, borgen en de maren, de kerken en molens, de natuur en de architectuur en vooral de rust en weidsheid van het landschap.

Website Winsumer routes

Fietsen
17 Fietsroutes van 11 - 65 km steeds met het NS Station Winsum als begin- en eindpunt. Met verschillende themaroutes; borgenroute, wierdenroute, kerken- en kloosterroute, Hunzeroute, kustroutes etc. Laat je verrassen en ontdek de sporen van 2500 jaar cultuurhistorie.

Kanoroutes
Maar liefst 7 kanoroutes van 2 - 28 km vanuit de locatie Jachthaven Marenland Winsum. Het vaargebied van de Maren in Noord Groningen is een uniek overblijfsel van het eeuwen oude slenken- en kwelderlandschap. Winsum is dan ook een kanodorp bij uitstek.