Lintjesregen per telefoon

25 april 2020

Dit jaar regende het lintjes door de telefoon

Jacobien Louwes van onze kerk Vierhuizen, Annelien de Winter-Wijffels - Raad van Advies SOGK, Kor Vos van onze kerk Kropswolde, Tonnis Jonker van onze kerk Midwolda en Wout van Bekkum van onze Folkingestraat synagoge - allemaal hartelijk gefeliciteerd!

Koninklijke onderscheidingen 2020

Niet opspelden maar opbellen deden de burgemeesters dit jaar. Geen ceremonie in een zaal vol bekenden, wel een belletje van de burgemeester. De jaarlijkse lintjesregen verloopt door de coronacrisis anders dan anders. Ook in onze provincie.
Dit zijn alle lintjes in Groninge en Drente.

Met wie zegt u?

'Ook in Het Hogeland kregen gelukkigen een telefoontje van de burgemeester. Een van hen is de 70-jarige Jacobien Louwes uit Vierhuizen. Zij is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. De onderscheiding dankt ze aan haar jarenlange inzet voor de kerk in haar voormalige woonplaats Oegstgeest en voor haar werk als vrijwilliger bij de Stichting Oude Groninger Kerken. Als eigenaresse van een akkerbouwbedrijf verdiende ze ook binnen die wereld haar strepen.'