Website nu ook in het Duits beschikbaar

08 april 2020

Website www.groningerkekren.nl nu ook voor een groot deel vertaald

De website www.groningerkerken.nl was al voor een deel vertaald in het Duits. Het betrof hierbij voornamelijk het algemene gedeelte. Maar onlangs heeft een van onze vrijwilligers het onderdeel Onze kerken - op de kaart - in het Duits vertaald. Dit betekent dat ook de Duitse websitebezoeker nu informatie over de 93 kerken van de Stichting Oude Groninger Kerken in het Duits kan vinden. Gezien het feit dat concreet bezoek op dit moment bijna onmogelijk is geworden, een mooie aanvulling zo vlak voor de paasdagen.

Is het al klaar?

Aan het parallelle Engelse websitegedeelte wordt nog gewerkt. Het basisgedeelte is nu al beschikbaar voor de Engelstalige websitebezoeker, maar het onderdeel: Onze kerken is nog niet gereed, maar volgt naar verwachting nog voor de zomer. Ook dit is een klus die door een van onze vrijwilligers wordt geklaard.

Website in het Duits

Met de vertaling van dit deel zijn we er natuurlijk nog niet. Er staat nog veel meer op het verlanglijstje. Zo zou het mooi zijn om in ieder geval ook het onderdeel Orgels in het Duits en het Engels te vertalen. Ieder jaar komen er veel Duitse toeristen naar de stad en provincie Groningen die behalve in de kerken ook zeer geïnteresseerd zijn in de bijzondere orgels die deze kerken in Groningen – de Orgeltuin van Europa - herbergen.