Klokken van de hoop - 67 SOGK-kerken doen mee

23 maart 2020

Klokken van hoop in het DvhN

Meer en meer kerken in Groningen sluiten zich aan bij het initiatief Klokken van Hoop. Van Adorp tot Zeerijp; overal worden woensdagavond bronzen klokken geluid als boodschap van hoop en troost. (Pieter Broesder - DvhN 23 maart 2020)
Lees hier het hele artikel

Klokken van de hoop - ook in Groningen

Dit initiatief bereikte ons vandaag en we hebben het doorgespeeld naar de SOGK-kerken. Het lijkt ons een mooie actie om aan deel te nemen. Een groot aantal van onze kerken beschikt immers over een klok (of meerdere…) en zou hieraan medewerking kunnen verlenen. Wanneer je meedoet, laat je me dat weten?
Luid de klokken als teken van hoop op woensdagavond tussen 19.00 en 19.15
Data: 18 maart, 25 maart en 1 april
#klokkenvanhoop

Klokken van hoop in Groningen

De Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK) heeft haar kerken opgeroepen deel te nemen aan de actie Klokken van hoop. Dit om ‘hoop en troost’ te geven aan iedereen die te maken heeft met het coronavirus. (Monumentaal - 18 maart 2020)
Klokken van hoop in Groningen

Ook in Groningen

Het initiatief komt van de Paradijskerk in de binnenstad van Rotterdam. Met het motto: ‘Klokken van hoop’ roept de Paradijskerk alle kerken in de stad en omgeving op om mee te doen.
De klokken zijn op woensdag 18 maart, 25 maart en 1 april te horen van 19.00 uur tot 19.15 uur.

Klokken van de hoop

Deelnemers

De kerken die zich bij ons hebben aangemeld: Adorp, Baflo, Breede, Den Andel, Den Horn, Eenrum, Eenum, Engelbert, Fransum, Garmerwolde, Garnwerd, Godlinze, Grijpskerk, Grootegast (witte kerkje) Harkstede, Harkstede, Hornhuizen, Huizinge (niet SOGK - goede vriend), Kiel-Windeweer (De Amshoff), Klein Wetsinge, Kloosterburen, Krewerd, Kropswolde, Leegkerk, Leermens, Lettelbert, Losdorp, Marsum, Marum, Meedhuizen, Middelbert, Middelstum, Molukse kerk Appingedam, Niebert, Niehove, Nieuw Beerta, Nieuw Scheemda, Nieuwolda (nog niet SOGK), Niezijl, Noordbroek, Noordwijk, Nuis, Obergum, Oldehove, Oldenzijl, Onderdendam (in gedachten- heeft immers geen klok), Oosternieland, Oosterwijtwerd, Oude Pekela, Pieterburen, Sappemeer Koepelkerk, Slochteren, Solwerd, Stitswerd, ’t Zandt, Thesinge, Tolbert, Uithuizen, Usquert, Vierhuizen, Wehe-Den Hoorn, Westeremden, Westernieland, Westerwijtwerd, Wildervank (Margaretha Hardenbergkerk - geen SOGK) Winsum, Wirdum, Zeerijp, Zuidwolde, Zuurdijk.